Mystery Shopping

I onsdag hade jag en intressant föreläsning i min kurs "Exploring Taiwan". Vi hade en gästföreläsare som pratade om taiwans ursprungsbefolkning. Det finns tydligen 14 olika stammar i Taiwan. Vår föreläsare tillhörde den största stammen "Amis". Fick lära oss att bor det en halv miljon människor i Taiwan som är så kallade "urinvånare".

Den roligaste och intressanta delen av föreläsningen var när han och hans kollega skulle lära oss dansa och sjunga som amis folket gör. Det var riktigt kul och ett skönt avbrott från allt annat seriöst plugg.

Idag började jag och Anna med våran "Mystery Shopping" som vi har fått i uppgift i vår marknadsförings kurs att genomföra. Det går ut på att man ska observera en butik en stund och sen be en ur personalen och en kund fylla i en enkät. Samt att man själv ska fylla i en enkät som observatör. Det hela är väldigt seriöst men ganska roligt samtidigt. Men riktigt tidskrävande, jag och Anna gick runt i Taipei 101 och på ca 2 timmar hann vi göra 4 stycken butiker. Man ska göra 4 stycken butiker vardera så det blir till att fortsätta imorgon.

Imorgon väntar en heldag med plugg i Investment samt en fortsättning i mystery shopping, de ni!


Kommentarer
Postat av: sleyman

Skrivandet verkar gå på halvfart här på bloggen. Du kanske är upptagen med annat viktigt. Tänkte passa på att önska en god fortsättning!



/Johan

2011-01-04 @ 03:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0