Lyckad Helg!

Halloweenfestligheterna i lördagas vart riktigt lyckade!
Man var lite trött och sliten när man vaknade upp i söndags men jag och min vapendragare Fredrik Harald Sangberg begav oss ut iallafall på äventyr. Denna söndagen fördrevs med att besöka Flower market och Jade market här i Taipie. Som nu hör på namnen så var det en enorm marknad med motorvägen som tak där man kunnde köpa en massor av olika blommor, träd, alla möjliga trädgårdstillbehör, möbler, te, örtet allt möjligt.
Smidigt som sig bär så ligger Jade market precis bredvid flower market. På jade market var det en hel uppsjö av smycken, gamla opiumpipor, rituela knivar från tibet, statyer alla möjliga saker. Med en prislapp från 20 kronor upp till 200 000 tusen kronor. Kommer helt klart bli flera besök till dessa två marknader och köpa på sig lite häftiga saker/sovinerer att skicka/ta med sig hem.

Annars har veckan flyttit på som vanligt förutom att det blir allt närmre och närmre till mitt första mid-term som är nästa torsdag. Känns lite ovant att plugga inför prov i fyra olika ämnen parallellt men det ska någ gå bra.
Därför kommer de två nästkommande veckorna gå i studiernas och lugnets tecken. Med andra ord inga pubar eller klubbar för min del på två veckor är det preliminärt sagt!

Ikväll är det dags för ytterliggare ett lite mindre prov i kinesiskan så det blir min härliga eftermiddagsaktivitet att förbereda mig för. Samt sitta och nötta lite i exel med finance kursen. Låter kul eller hur?

Aja nu ska jag slänga mig in i mandarinens värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0