Tentaplugg

Är inne i en plugg period nu. På torsdag har jag ett mid-term i en kurs och sen tisdagen efter den 16/11 har jag två stycken mid-term samma dag. Från i fredags har det bara varit massor av plugg från förmiddag till kväll.
Känns helt okej för min del eftersom jag endast har ett mid-term nästa vecka medans några andra hära har 2-3 stycken redan nästa vecka. Det som är lite jobbigt är att 2 av mina 3 mid-terms är på 45% av kursen och man har ingen anning om hur proven här borta är gemfört med hemma i Sverige.
Därför har jag redan börjat plugga. Men idag kännde jag att jag inte behövde vara i skolan vid 9-10 på morgonen och sitta till 6-7 på kvällen (som vi har gjort i fredags och lördags). Utan idag har jag sovit ut och bara tagit det lugnt.
Nu ska jag röra mig ut för att äta lite lunch sen hem igen och då plugga lite inför proven.
Ibland känns det som man pluggar för mycket och aldrig låter det sjunka in i en. Så det är min plan för idag låta allt sjunka in i mig och sen köra på hårt imorgon igen. Det är ju trots allt söndag idag!

Som ni säkert förstår kommer veckan som gå förflytta i studiernas tecken, med extra fokus på mina två finance kurser. Vädret då? Jo det är som det har varit nu till och från i några veckor molnigt, skurar då och då.
Förhoppningsvist kommer det någon dag snart med sol så att man kan åka upp i Taipei 101 och se hela Taipei från sin bästa sida.

Nu dags för lite lunch.


Kommentarer
Postat av: thomas

lycka till med pluggandet. Viktigt att låta det sjunka in emellanåt så att man förstår vad det är man läser. Bra med ett träningspass emellanåt



Kram /Pappa

2010-11-08 @ 14:51:38
Postat av: Anonym

Det är bra att du sköter dig i skolan tycker jag:)

2010-11-09 @ 20:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0