Förkyld

Förkyld! Det känns väl sisådära att man ska bli förkyld när det är runt 20 grader utomhus men vädret har slagit om nu på en dag. Så det är fram med en tröja iallafall och ta på sig. Nästan alla jag umgås med här som inte är taiwaneser har blivit förkylda eller sjuka nu under veckan. Det är nåt som går bland oss!

Förhoppningsvist hinner jag bli lite fräschare till lördagen då det är en stor halloween fest nere på stan. Idag efter skolan ska jag ut i djungeln av butiker och leta efter en passande utkläddnad till lördag.

Nu ska jag lämna hemmet för att äta frukost och sen ta mig till skolan för 3 timmar i en datasal med application of financial modeling. Jag ska även försöka posta ett brev hem till Sverige och min bästa vän CSN som vill ha en studiefärsäkran från min skola här i Taiwan att jag verkligen är en student hos dem under nästkommande termin.
CSN är ena riktiga snåljåpar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0