KYLA!

Lördagskvällen passerade genom att jag, Fredde, Oliver och våra två taiwanesiska vänner Willy och Edison lirade biljard hemma hos oss. Det var en kväll i lugnets tecken.
Söndagen var likaså lugn och det enda tidsfördrivet var en ny galleria som hade premiär. Vi drog dit och kollade runt lite, vilket slutade med att jag köpte ett bar chinos.

Måndagen var en enda stor dag med plugg från förmiddag till kvällslektion i kinesiska. Tisdagar är som alltid full rulle med lektioner från nio på förmiddagen till halv sex på eftermiddagen.
Efter skolan idag åkte jag bort till Taipei 101 för att leta efter ett par skor och för att lämna tillbaka mina chinos jag köpte i söndags. Tyckte i efterhand att det var ett ganska så onödigt köp. Ska lägga mina surt förvärade pengar på någonting annat roligt istället.
När jag precis kommit ut ur butiken i Taipei 101 möts jag av att en äldre dam från landet i taipei eller Kina lite diskret försöker smitta upp bredvid mig i bakgrunden samtidigt som hennes man försöker fotografera oss.
Jag stannar upp och säger hej till tanten. Tanten blir helt till sig och skakar hand med mig och hennes gubbe tar en bild på oss. Då trodde jag att det var över och börjar gå. Men icke sen icke, kinestanten lyckas ropa dit sina sju andra vänninor samt någons mamma. Så där står jag halv åtta en tisdag kväll i världens nästa högsta byggnad i världen med ett gäng gammla kinestanter och dra på ett riktigt stort leende!

Som pricken på i testade jag ett nytt matställe precis bredvid min lägenhet. Kycklingcurry med ris (mycket mat) och riktigt gott va de för 10 kr. Kan vara så att jag hittade mitt stammiställe!

Ajuste apropå rubriken KYLA!
Idag var det första dagen sen jag lämnade Sverige den 15 augusti som jag upplevde en temperatur under 20 grader. Det var 19 grader idag, men det funkade bra med shorts och skjorta endå. Man fick lite blickar från taiwaneserna som glider runt i duvnjacka och huttrar. Men men man e ju svensk.

Det var allt för denna gång. Imorgon Exploring Taiwan och kinesiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0