Ytterliggare en vecka avklarad!

Sådära då var snart ytterliggare en vecka till enda.
Veckan har flyttit på och gått alldeles för fort. Veckan har innehållit mitt första mindre prov i kinesiska, det gick väl lite sisådära får se imorgon (måndag) när jag får tillbaka provet. Mitt första mindre grupparbete i Service Marketing har avklarats. I min grupp är det lite blandade nationaliteter (sydkorea, singapore, taiwan och frankrike) men det känns kul och folket i gruppen verkar vara helt okej. Under helgen var jag på en field-trip med kursen "Exploring Taiwan" ut till en nationalpark som ligger en bit utanför Taipei. Där besökte vi ett av Chiang Kai-Sheks femton olika residenser som han använde under sin tid vid makten i Taiwan. Det vär väldigt intressant, fick lära sig en hel del om allt bra han gjorde och en del om hans fru som tydligen hade väldigt stort inflyttande över den fornde diktatorn.
Eller som vår guide sa "When Mr. Chiang Kai-Sheks was in this world he was a great man".
Här kommer lite kuriosa från dagen: tydligen så hade Chiang Kai-Sheks 4 hundar som endast lydde honom så när han väl dog 1975 så avlidade man hundarna så att det skulle följa med "the great man" till nästa värld och skydda honom.

Efter att ha besökt huset så åkte vi vidare för att titta på lite hot-springs och delar av bergen som fortfarande är aktiva. Tyvärr va det riktigt dåligt väder, jätte dimmigt och spöregn! T.ex så stannade vi vid en utsiktsplats för att därifrån skulle man tydligen kunna se hela taipei. Men allt vi kunnde se var den tjocka dimman 2 meter framför oss. Trots vädret var det riktigt kul att komma bort från stan för en dag.

Sen idag har jag och fredde till en marknad som nischat sig att sälja kinesisk medicin (örter, växter etc.) och torkade frukter, grönsaker etc. I samband med marknaden låg det två stycken tempel som vi slängde ett öga på.
Nu ikväll ska vi dra till en pub och kolla in Liverpool förhoppningsvist ta 3 välbehövliga poäng!



Bild från field-trip vid nåra varma källar alias hot springs! Dimmigt som fan.


Ett tempel som jag och Fredde besökte idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0