Första föreläsningen!

Idag började jakten på kurserna man vill läsa. Systemet skiljer sig väldigt mycket från Sverige för oss som är utbytesstudenter. Då alla taiwaneser redan har ansökt om kurserna på internet och fått sina kurser. Måste jag gå till de kurser jag vill läsa och få lärarens signatur på mitt ansökningsformulär för mina kurser.
Det låter ju enkelt och smidigt eller hur! Krukset är att det är fler än jag som vill ha den dära signaturen och det finns ett begränsat antal platser på varje kurs.

Första kursen jag var på imorse hete Service Marketing och läraren verkade jätte bra, engagerad, bra engelska osv. Den kursen har 70 platser vilket låter bra men det var upp mot 100 stycken studenter där!
Resultatet blev att alla som var där fick skriva upp sig på en lista hos lärarens assisten (Professorn hade 4 stycken assistenter TA, teacher assistant). Så det är bara vänta och se om man får den kursen tills nästa tisdag då nästa lektion är.

På eftermiddagen gick det dock mycket bättre då jag var på en kurs som heter Investment där lyckades jag få lärarens signatur. Kursen känndes intressant och bra men samtidigt inte för tung.
Så just nu har jag fixat 1 kurs iallfall jag beböver 4st till för att få ihop det till 30 hp i Sverige.

Lokalerna vi var i var ganska slitna och hade några år på nacken! Men som tur var det AC och fan i rummen. Men det var endå riktigt varmt. Till och med taiwaneserna/asiaterna svettades! Då är det riktigt varmt.

Det var väl vad jag har gjort idag på skolan. På vägen hem från skolan vart det ett stop på Donk n Donut.
Riktigt bra och onyttiga saker!

Imorgon ska jag på en kurs på morgonen som enbart är för utbytesstudenter som heter Exploring Taiwan!
Den verkar rolig och bra, så det är bara hoppas att man får den också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0