Helg!

Det har varit en intensiv och rolig helg. I fredags var jag förbi skolan en sväng och kollade upp i vilka salar som några kurser jag ska läsa går i. Senare mot kvällen gick jag, fredrik, anna, oliver och mia ut och åt middag i ett område som heter ximen. Ximen är väldigt trendigt och populärt bland taiwanesiska ungdomar och tonåringar.
Det va mycket affärer, restauranger och biografer i Ximen men man märkte att åldern på folket som var där var runt 15-18 med andra ord väldigt ungt. Men vi hittade en sushi restaurang som hade rullband runt i hela restaurangen som man tog shusi ifrån va skysst och helt okej pris (6 kr per tallrik man tog).
Efter vi käkat kännde vi för att ta en öl eller två så vi drog mot Taipei 101 där det finns mkt barer, lounger och klubbar. Vi hann besöka 2 ställen som va helt okej på det andra stället träffade vi ett gäng koreaner som klockan 4 på natten/morgonen undrade om vi inte ville hänga med och sjunga lite kareoke!
Självklart! tänkte vi och hoppade in i en taxi och drog till ett KTV ställe. Där hyrde vi ett rum fullt utrustad för kareoke, köpte en platta öl och åt lite av maten som det bjöds på.
Efter några timmars kareoke var man en besegrad man och det var skönt att lägga sig i sängen vid halv sju.
Men redan 5 timmar senare var man uppe och begav sig till skolan för att kolla in alla olika föreningar som finns på skolan. Dem hade en stor utställning där dem visade upp sig och raggade nya medlemmar.

Dem flesta föreningarna var helt och hållet på kinesiska men det var endå kul att se.
På kvällen samma dag åkte vi upp i bergen vid Taipei och åt på en restaurang med ca 20 andra utbytesstudenter som någon ambitös tysk hade arrangerat. Många små rätter avverkades under middagen men en fin utsikt över taipei i natten.
Efter maten vart det en kapin-resa ner från berget till tuben. Under middagen träffade vi många andra svenska studenter som kom från Uppsala, KTH och Lund. Så efter middagen drog vi hem till oss och hade lite förfest innan vi drog ut på staden lite senare för att gå på klubb.

Kort man jag konstatera att denna helg gick i festandets tecken! Många nya namn och ansikten och upplevelser gjorde den här helgen riktigt lyckad.

Helgen avslutades med att jag och Fredrik åkte till vår skräddare och hämtade våra skjortor som vi beställde tidigare i veckan. Skjortan jag beställt var exakt som jag ville ha den och det kommer bli flera köp av skjortor därifrån. Här är en länk till skräddaren http://shangrila-tailor.com.tw/

Nu ska jag kolla på en rulle innan jag går och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0