Update!

Det har gått några dagar sen jag senast gjorde ett inlägg så här kommer en lite update.
BBQ som huset vi bor i arrangerade var bra, träffade mycket folk och fick en bild av folket som bor i samma hus som oss. När man började prata med människorna som var på BBQ var det lite språkproblem främst bland dem äldre som inte kan någon engelska alla och jag kan ingen mandarin än så länge. Hann prata med några yngre/ungdomar som bor i huset som kunnde helt okej engelska. Det fanns ett undantag bland dem äldre en dam i 75 års åldern som kunnde bra engelska och som utmannade mig på pingis. Efter ett tag kom det fram att hon har varit med i veteran vm i pingis. Jag har inte lirat mot henne än men jag kommer antagligen få pisk!

Annars var det en väldigt lugn helg som avslutades med att tyfonen passerade oss. Det regnade och blåste på riktigt mycket men annars var det lugnt. Man fick punkra upp med lite mat och dricka och hålla sig inomhus i lägenheten.
Under veckan har skolan börjat komma igång lite mera på allvar. Nu är allt med kurserna ordnat och klart, så nu kan man lägga sig allt sånt bakom sig. Känns riktigt skönt, nu börjar det på allvar.

I onsdags (igår) var det röd dag här i Taiwan, då det var moonfestival holiday. Man firar någonting med månen och skörden, vet inte riktigt men skolan var stängd så vi tog ett tåg i 90 min till fulong beach.
Spenderade en hel dag med sol & bad. Va riktigt skönt att komma bort från stan bara för en stund och slappa på stranden. Sen gjorde det inte så mycket att det inte var ett moln på himmelen och 30 grader.

Nu är det snart helg.
Vi får se vad den har att erbjuda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0