I'm back!

Får att börja med att be om ursäkt för att det har varit snålt med uppdateringar på den sista tiden. Därför kommer nu här en lite snabb resume om vad jag har haft för mig.

Min älskade flickvän Jessica kom hit över jul och nyår vi hade 16 underbara dagar tillsammans vi hann med att åka ner till Kenting för sol och bad över julafton. Gå på nattmarknader ett flertal gånger, bada hot springs, åka upp i världens näst högsta byggnad Taipei 101, åka i världens snabbaste hiss (upp/ner i Taipei 101), gå på Taipei Zoo och titta på pandor (som Taiwan fått av Kina som en "fredsgåva" för att förbättra relationerna mellan länderna), äta en massa god mat, fira nyår och fira tolvslaget på Mia & Olivers tak med utsikt över Taipei och bevittna fyverkerierna från Taipei 101 (http://www.youtube.com/watch?v=5V675QIkF88) och sist hann vi med att besöka chiang kai shek memorial hall.

Efter att Jessica åkte hem har jag ägnat alla min dyrbara tid åt att plugga inför denna vecka då jag har Final Exam i samtliga ämnen. Jag hade exam i tisdags i Investments, idag (onsdag) har jag haft redovisning i kursen Exploring på morgonen för att sen på kvällen ha exam i kinesiska. Nu är det bara morgondagen kvar och exam i application of financial modeling efter den är gjord ska jag bara skriva en lite rapport i min marknadsföringskurs sen är jag helt klar med skolan för den här terminen. Men det gäller att ligga i in i det sista så ska det gå vägen!

Vid sidan om alla proven har många av alla underbara människor jag lärt känna under denna termin att åka hem.
Oliver och Linn åkte hem först, idag åkte Mia och Anna och på måndag åker resten av gänget hem till Sverige.

Men det gör INTE jag. Jag packar min väska och tar mitt pick och pack och flyger till SINGAPORE på måndag kväll.
Jag ska resa runt med en tyska jag lärt känna här borta som går under namnet Dominik. Vi tänkte jobba oss uppåt från Singapore via Kuala Lampor upp till Bangkok med tåg. Det ska bli riktigt kul, ser verkligen fram emot att få backpacka lite igen. Jag har även hunnit med att hitta en nytt boende till näste termin. Jag har fått ett rum i dormsen nära skolan i ett så kallat "Prince house" http://ntudorm.prince.com.tw/Introduction_List.aspx?MessageNo=00000018&MessageType=03

Nu vet ni alla som läser denna fenominala blogg vad som har hänt i mitt liv den senaste tiden. Är det mot förmådan någon som läser denna blogg och har resetips i Singapore och Malaysia får ni gärana skriva en kommentar eller två. Det har varit lite snålt med det sen starten av denna blogg.

Nu ska jag slappa framför tv:n en stund för att sen sova och ladda inför imorgon och mitt sista exam.

God Fortsättning på Er alla från Taipei!

Kommentarer
Postat av: H

Gällande Singapore så kan jag varmt rekommendera ett besök på Sentosa Island (Finns som slutstation på Tunnelbanan) samt att besöka Clark Quay nattetid då det är ett slående rikt och varierat uteliv. Tyckte att Singapore var en riktig höjdpunkt på min rundresa i soa, gillade stadens kontraster. Vad gäller Malaysia så kan jag rekommendera Perhentians Islands, vackert och bra prisläge. Är väl kanske inga superdupertips men alltid något. Lycka till med studierna. /H

2011-01-16 @ 21:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0